Laden...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

Barre Yoga
Nieuw bij Kyosan!

Barre Yoga

Nieuw bij Kyosan

In de dansstudio combineren we Yoga met Dans, Pilates en Fitness. Op verschillende niveaus werk je aan kracht, romp stabiliteit en flexibiliteit. We gebruiken Pilates ballen, gewichten en nog het meest je eigen lichaamsgewicht. Zie je jezelf al liggen op je matje met je voeten over de barre?


Yoga Swing

Onze specialiteit

Letterlijk yoga in een swing, of te wel een soort van hangmat.

Met de yoga swing ontdek je dat het lichaam de yoga houdingen beter kan uitlijnen. Door de swing kun je langer een yogapositie aanhouden zonder extra spanning. Je uithoudingsvermogen wordt vergroot. Je ademhaling kun je corrigeren.

Binnen een groepsles, kun je je eigen tempo bepalen. Plezier maken staat voorop. Mogelijkheden met de yogaswing zijn oneindig. Voor zowel kinderen als volwassenen. Ook kan de yogaswing op therapeutisch vlak worden gebruikt, zoals voor manuele therapie, osteopathie en fysiotherapie.

Yoga voor beginners

Wat is yoga nou eigenlijk en wat doet het met je lichaam? En wat doet het met je 'mind'? Bij het kennismaken met yoga houden we oefeningen langer aan om goed aan te leren. Daarnaast wordt er ook extra aandacht besteed aan de ademhaling.

Critical Alignment yoga

Critical Alignment staat voor het kritisch uitlijnen van je houding. De oefeningen zijn nauwkeurig en door de les heen word je begeleid om deze nauwkeurig te houden. Hulpstukken helpen je bij het inzichtelijk maken van gespannen plekken in het lichaam. Daarna werk je aan het opbouwen van kracht in de houdingsspieren en core. Als je met ontspannen schouders en een rechte rug de les uitloopt, weet je waar je aan hebt gewerkt. Daarnaast merk je de rest van de week dat je lichaam soepel is en bijdraagt aan een veerkrachtige geest.

Vinyasa Flow yoga

Vinyasa Flow is een creatieve benadering van yoga, waarbij je je yoga ervaring stap voor stap opbouwt. Je leert onder andere het beter uitlijnen van posities, bewegingen in elkaar laten overvloeien op het ritme van de adamhaling en je aandacht erbij houden.

In deze vorm van yoga wordt zowel de flow van de poweryoga gebruikt, als de rust van hatha yoga. Oefeningen volgen elkaar op in een rustig tempo. Deze vorm van yoga is een goede tussenstap naar poweryoga. Je leert de houdingen goed kennen. Er wordt ook uitgebreid aandacht besteed aan de ademhaling.

Mindful Yoga & Meditatie

Aandacht en leven in het NU! Mindfulness is bewust aanwezig zijn in het huidige moment. Helemaal wakker zijn en zonder oordeel kunnen waarnemen wat er in het hier-en-nu plaatsvindt.

Hierbij kijk je mild naar jezelf. Je bent oplettend. Het is eigenlijk een vorm van zelfonderzoek. Aandacht voor het NU is het kernthema van de aandachttraining. Door de ademstroom te volgen blijf je in het HIER en NU. Wil je het nu ervaren, doe dan met deze training mee. Bewust met je ademhaling omgaan door middel van yoga- en meditatie-oefeningen.

Elke week is er andere vorm van mediteren. Klankschalen, geleide meditatie, stilte- meditatie, mindful meditatie.

Yin yoga

Yin en Yang staan voor het vrouwelijke en mannelijke principe als tegenkracht. Ze horen bij elkaar. Het ene principe draagt ook altijd een element van het tegenoverstelde in zich. Vaak wordt het yang principe gebruikt. Door te bewegen worden je spieren warm en kun je ze rekken om meer souplesse te ontwikkelen. Je lichaam op een yin manier benaderen doe je door je spieren juist te ontspannen. Yin yoga werkt op een veel dieper niveau, namelijk je banden, bindweefsel en zelfs je botten. Door 3 tot 5 minuten in een houding te blijven kun je uiteindelijk op een dieper niveau (fysiek, geestelijk en mentaal) leren ontspannen. Yin draagt enorm bij om je lichaam vitaal te houden.